Damascus Gear Operation Tokyo
Het GEAR-systeem werd ergens in het midden van de 21e eeuw ontwikkeld door de Atsuga Corporation en bood piloten ongekende controle en beweeglijkheid in hun voertuigen. Het systeem werd verder ontwikkeld tot de bestuurbare robots GEARs.
Men verloor de controle over de GEARs, die het grootste deel van de strijdmachten uitmaakten, en de robots keerden zich tegen de mensen. De GEARs die muitten werden RAGEs genoemd en hun stempel op geschiedenis van de mensheid zal niet snel vergeten worden.