Je bent op een missie met je ruimteschip, maar door een onbekende onregelmatigheid slaan alle systemen tilt. Het is aan jou om de balans van de energie weer op orde te stellen, de systemen te herstellen en veilig thuis te komen.
Energy Balance is een numerieke puzzel. Je moet stroomeenheden in een bepaalde opstelling plaatsen zodat de sommen zowel horizontaal als verticaal de juiste uitkomst vormen. De game is makkelijk om aan te leren, maar heel moeilijk om te beheersen.