I and Me is een puzzel-platformgame waarin je twee katten tegelijk bestuurt.
De twee personages voeren precies dezelfde acties uit. Je moet allebei de katten tegelijk besturen en hun acties coördineren om het avontuur tot een goed einde te brengen.
De soundtrack van de game bestaat uit aangename orkest- en pianomuziek, waarbij ieder seizoen een eigen stijl heeft.