Verhaal
IMPLOSION is een spectaculaire game waarin de hoofdpersoon het met behulp van een WM-Ⅲ (WarMech-3) opneemt tegen vijanden die XADA worden genoemd.
Om de dreiging het hoofd te bieden hebben de mensen een reeks gevechtspakken ontwikkeld in het kader van een programma dat War-Mech III heet. Neem plaats in de Avalon, een van de dodelijkste mechs die ooit gebouwd is, om de mensheid te beschermen!