KINGDOM HEARTS III + Re Mind verhaalt van de kracht van vriendschap wanneer Sora en zijn vrienden aan een gevaarlijk avontuur beginnen. KINGDOM HEARTS speelt zich af in allerlei verschillende Disney-werelden en volgt de reis van Sora, een jonge jongen en onwetende erfgenaam van een spectaculaire macht. Donald en Goofy sluiten zich bij hem aan om samen met Sora te voorkomen dat een kwaadaardige kracht die bekend staat als de Heartless, het universum binnendringt en overneemt.
Ook inbegrepen is Re Mind, een parallel verhaal dat zich afspeelt tijdens de climax van KINGDOM HEARTS III. In dit extra hoofdstuk reist Sora naar de Keyblade Graveyard. Hij is vastbesloten om Kairi te redden en ontdekt daarbij waarheden die hij zich nooit had kunnen voorstellen.