Noorden van Canada, 1970. Een mysterieuze sneeuwstorm verwoest Atamipek Lake. Stap in de schoenen van een detective om het griezelige dorpje te verkennen, surrealistische gebeurtenissen te onderzoeken en de strijd tegen de elementen te overleven. Kona, de eerste in een serie van vier games, is een onvergetelijk interactief verhaal waar je de rillingen van krijgt.
Oktober 1970. W. Hamilton, een rijke ondernemer met een landhuis in het noorden van Canada, meldt dat vandalen zijn eigendom hebben beschadigd. Hamilton weet de schuldigen niet te achterhalen en huurt de xxx privédetective Carl Faubert in om de zaak te onderzoeken.
In Kona komt Carl door een onverwachte sneeuwstorm vast te zitten in het hoge noorden. De speler kruipt in de rol van detective Faubert, en moet zien te ontrafelen wat de oorzaak is van de mysterieuze gebeurtenissen in het gebied.