LEGO Builder's Journey is een sfeervol, geometrisch puzzelspel waarin je soms de instructies moet volgen... en soms de regels moet overtreden.
In de Creatieve modus kun je je eigen modellen bouwen. Kies een themabouwplaat en word lekker creatief. Bouw een raceauto, een piratenschip of een nieuwe scène uit het spel. Ga naar de Fotomodus waarin je de camerahoek en de sfeer kunt aanpassen en maak een foto die je met je vrienden kunt delen.
De adembenemende LEGO-wereld komt tot leven met LEGO-onderdelen die nooit eerder zo nauwkeurig werden weergegeven op een beeldscherm.