Een zoektocht vanuit het hart
Last Day of June is geïnspireerd door Steven Wilsons prachtige nummer Drive Home. In Last Day of June is dit nummer omgezet naar een interactief avontuur, dat spelers meeneemt op een diepgaande, ontroerende reis.
Een ware artistieke innovatie in het verbeelden van een bitterzoet verhaal middels een aantrekkelijke, schilderachtige wereld die de schoonheid van het leven en de liefde toont, maar ook het verdriet van verlies.
Carl, vastbesloten om zijn geliefde te redden en gedreven door de kracht van rouw, laat de speler zien hoe Junes laatste dag eruit zag. Maar in de loop van het verhaal, verandert de speler van kijker in een personage dat sterk met dit verhaal is verweven.
Beleef Junes laatste dag opnieuw door via haar schilderijen terug te reizen in de tijd. Kraak emotioneel uitdagende puzzels om de afloop van haar noodlottige, laatste rit naar huis te veranderen.
Het verhaal van Carl en June bevat sleutelmomenten waarop spelers levensbepalende beslissingen moeten nemen. Deze beslissingen kunnen onbedoelde gevolgen hebben die kunnen leiden tot nieuwe dilemma’s - óf nieuwe kansen.