Als je ooit naar de speelhal bent geweest, ken je waarschijnlijk de naam Psikyo wel!
De Psikyo-games werden door de fans vaak "Psykio Shooting" genoemd, dankzij hun hoge moeilijkheidsgraad. Het al sinds lange tijd een genre op zichzelf.