Songbringer is een buitenaardse actie-RPG met zwaarden, geheimen, dungeons, eindbazen en nog veel meer.
Jij kruipt in de huid van de hoofdrolspeler en onverwachte held, Roq Epimetheos. De feestganger en muziekliefhebber doorkruist de kosmos met zijn maatje Jib aan boord van de Songbringer, op zoek naar planeten ver van de galactische politie vandaan.