Stray Gods: The Roleplaying Musical
In een moderne fantasywereld, krijgt voortijdig schoolverlater Grace de kracht van een muze, een kracht die ze nodig heeft om de waarheid te ontdekken over de dood van haar voorganger voordat de tijd om is. Jij beslist met wie Grace bondgenoten wordt, wie ze kan vertrouwen en wie haar wellicht zal verraden in deze prachtige, met de hand geïllustreerde rollenspelmusical.
Stray Gods is geschreven door David Gaider en is een stads fantasyverhaal over ontdekken waar je thuishoort, je lot in handen nemen en het vinden van antwoorden. Je keuzes veranderen de afloop en het pad dat je neemt om daar te komen.
Charmeer, onderhandel of baan je als Grace met geweld een weg door hun wereld en speel originele, volledig interactieve muzieknummers die zijn gecomponeerd door de voor een Grammy genomineerde componist Austin Wintory, Tripod (met de muzikanten Scott Edgar, Steven Gates en Simon Hall) en Australië’s eigen Eurovisie-ster Montaigne (Jess Cerro). Volledig georkestreerd en uitgevoerd door een sterrencast, voelt het alsof je daar op het podium staat. Met duizenden potentiële variaties op basis van jouw keuzes, pas je de soundtrack aan je eigen unieke musicalervaring aan.
Duik in de verborgen wereld van mythische Griekse goden en monsters terwijl je kennismaakt met een cast van hilarische, mysterieuze en fascinerende personages. Vergeet wat je weet over deze mythologische wezens. In Stray Gods smeed je vriendschappen en ontdek je vijanden met veel bekende namen, maar niet zo bekende verhalen. Speel als een ster en toneelknecht terwijl je bepaalt welk verhaal je wilt vertellen middels conversatie en liederen.
Sluit vriendschappen met zowel stervelingen als goden. Stook een romantisch vuurtje op als je dat wilt. Ontdek en beken je liefde met vier potentiële geliefden. Beslis wie je wilt zijn bij elke keuze. De verhalen en personages van David Gaider komen tot leven met optredens van een sterrencast, met niemand minder dan Laura Bailey, Mary Elizabeth McGlynn en meer castleden uit videogames, televisie en Broadway die binnenkort onthuld zullen worden.
Met alle komedie en tragedie van je favoriete theatershows, is Stray Gods een ironische, hartelijke herconceptualisering van de Griekse mythologie, die een combinatie is van wat we leuk vinden aan modern musicaltheater en videogames waar personages en het verhaal op de eerste plaats komen. In samenwerking met een aantal toppers op het gebied van muziek, Broadway, televisie en games, is Stray Gods een debuut dat je niet mag missen.