The Way Remastered gaat over een lid van een onderzoeksteam in de ruimte. Hij heeft zijn geliefde verloren en heeft moeite om haar dood te aanvaarden. Tijdens een van zijn verkenningstochten ontdekt hij eeuwenoude geschriften die erop wijzen dat het mogelijk moet zijn om het eeuwige leven te hebben. In de hoop zijn geliefde terug te krijgen besluit hij terug te gaan naar de vreemde planeet. Daar wachten hem echter vele geheimen... en gevaren.
Een verhalende puzzel-/platformgame met verbluffende graphics en met muziek van Panu Talus.