Typoman is een puzzelplatformer waarin je op een reis gaat om de Kracht der Woorden te gebruiken in een oneindige strijd tussen goed en kwaad.
Je speelt als een personage gemaakt uit letters, op weg in een aardsmoeilijke tocht door een donkere en vijandige wereld. Ondanks je kleine gestalte heb je een krachtige gave: je kunt woorden bouwen die een groot effect op de omgeving hebben!