Londen, 1964. Een antieke robijn wordt uit het British Museum gestolen. Op de plaats delict vindt men een ravenveer. Probeert iemand in de voetsporen van de Raven te treden, de beroemde meesterdief die jaren geleden verdween?
Agent Anton Jakob Zellner belandt midden in een moordmysterie zoals hij ze alleen kent uit de misdaadboeken die hij graag leest. Niets is wat het lijkt. Iedereen heeft iets te verbergen. En de Raven blijft steeds een stap voor...