Ryu, een nakomeling van de Light Dragons, kan veranderen in een machtig beest. Volg hem op zijn avontuur om zijn zus te redden en de plannen van de Dark Dragons te dwarsbomen. Hij wordt vergezeld door een groep van zeven kompanen, die elk hun eigen dierenkracht hebben.
Breath of Fire is ontwikkeld door Capcom en bevat een aantal cameo’s van bekende personages. Probeer ze allemaal te ontdekken.