Dr. Wily zit eindelijk achter slot en grendel, maar Mega Man kan niet op zijn lauweren rusten. Wily laat vier kwaadaardige robots los op de stad, en dat geeft Wily de mogelijkheid om te ontsnappen.
Mega Man en Rush komen Wily snel op het spoor, en zij zijn niet de enigen. Robot Bass en hond Treble verschijnen op het toneel. Wie zijn zij, en belangrijker… zijn ze te vertrouwen?
Spring en schiet je een weg door de levels boordevol actie, versla nieuwe eindbazen, ontdek verborgen voorwerpen en power-ups, en zet Dr. Wily weer achter de tralies!