De schattige personages uit de klassieker Pop'n TwinBee verlaten hun shooter-wereld en kunnen te voet meteen aan de bak in dit geprezen platformspel voor de Super NES.
Een krijgsheer met snode bedoelingen probeert het heelal te veroveren, en het is aan TwinBee en vrienden om dat te voorkomen. Speel als TwinBee, WinBee of nieuwkomer GwinBee en baan je al stotend en springend een weg door de uitdagende levels. Gebruik je speciale wapenvaardigheden en versla elke uit de kluiten gewassen eindbaas die je tegenkomt.
Ga alleen of samen met een vriend de strijd aan, of vecht het in een speciale spelstand tegen elkaar uit!
Dit is de Europese versie van het spel. Het is oorspronkelijk geoptimaliseerd door de ontwikkelaar om de gameplay en de snelheid waarmee de muziek afspeelt zo dicht mogelijk bij de Japanse versie te krijgen. Demo's en animaties kunnen draaien op de PAL-snelheid. De beeldverhouding is aangepast voor deze uitgave.