Spelers hebben de controle over de uitzonderlijke vuurkracht van de Gunhed Star Fighter om zo het Dark Squadron aan te pakken dat een invasie van de aarde is begonnen. Verzamel bonussen, verhoog de aanvalskracht van je ruimteschip en schiet jezelf een weg door vijanden en eindbazen in negen verschillende gebieden.