Met zijn zes werelden, die stuk voor stuk uit acht gebieden bestaan, biedt de normale speelstand meer plezier dan je aan kunt. In 48 verschillende gebieden blaas je al je vijanden op, terwijl je zoekt naar de verborgen uitgang om het volgende gebied te bereiken, voordat de tijd op is.
De schop-functie maakt in deze versie van Bomberman voor het eerst zijn opwachting, dus je kunt echt je meest geslepen tactieken in de strijd gooien! Maak slim gebruik van de vallen en nieuwe voorwerpen om elk gebied in recordtijd te voltooien! In Battle Game kunnen maximaal vijf spelers het tegen elkaar opnemen, maar kijk uit, want al die nieuwe foefjes en gadgets (zoals de lopende band) staan garant voor een explosieve strijd!