Real Bout Fatal Fury 2: The Newcomers maakt gebruik van dezelfde spelmechanismen als de vorige delen en biedt een verbeterde versie van de gevechten op twee lijnen, evenals vele nieuwe mechanismen, zoals “Break Shot”, waarbij een een afwering kan worden geannuleerd voor verscheidene bewegingen.
Daarnaast zal een personage's "sway line" opvullen naarmate deze blijft lopen en wanneer hij of zij wordt neergehaald zal deze weer snel op zijn voeten komen te staan met een goed getimede knoppenactie.
Er zijn 2 nieuwkomers: de kung-fu meester Li Xiangfei en de bokser Rick Strowd. Geese Howard zal ook weer verschijnen als speelbaar personage. Kies uit 22 vechters en test je vaardigheden!