Child of Light
Aurora zal snel haar weg moeten vinden in dit vreemde land om de zon, de maan en de sterren te bevrijden uit de handen van de Queen of the Night. Anders kan zij het terugkeren naar huis wel vergeten. Op haar reis krijgt zij hulp van Igniculus, een bollige metgezel die de meest duistere paden kan verlichten. Met Aurora's mogelijkheid om te vliegen, zweef je door de prachtige 2D speelvelden, vecht je tegen gemene monsters en los je puzzels op. Met je lichtbol kun je ook verder kijken dan je neus lang is en geheime schatten ontdekken.
Neem het op tegen een leger monsters en mytische wezens in klassieke om-en-om gevechten. Aurora en haar metgezellen kunnen op veel verschillende manieren vijanden aanvallen terwijl Igniculus je vanuit de lucht bij staat door het oppakken van de buit en vijanden dwars te zitten. Met elk gevecht verdien je ervaringspunten die je kunt gebruiken om sterker te worden en je vaardigheden uit te breiden. Alvast een tip: Vijanden zullen je alleen aanvallen als ze je zien. Als Igniculus ze tijdelijk verblind, kun je ook langs ze glippen en zo een confrontatie vermijden.
Gebruik de Wii U GamePad om berichten van licht achter te laten voor andere spelers die Lemuria aan het verkennen zijn. Werk samen met een vriend voor een unieke co-operatieve ervaring waarbij de tweede speler de controle krijgt over Igniculus en nieuwe wegen kan zoeken en voorwerpen kan oppakken. Of je nu samen of alleen deze wereld verkent, het doel blijft om het licht in Lemuria te herstellen en Aurora naar huis te begeleiden!