Dual Core is een spectaculaire, futuristische shooter waarin de nadruk ligt op samenwerking in de lokale multiplayerstand.
Het is 2147 en de menselijke kolonie op Europa heeft het zwaar te verduren gehad. Twee superintelligente robotgeheugens ontwaken en merken dat ze zijn gekoppeld aan twee oude bewakingsdrones. Ze proberen erachter te komen wat er is gebeurd, maar al snel blijkt dat ze alles op alles moeten zetten om te overleven.
In de verhaalstand moet je jezelf een weg banen door allerlei met de hand vormgegeven levels om uit te zoeken wat er met de kolonie is gebeurd. In de Arcade Mode neem je het op tegen de ene buitenaardse aanvalsgolf na de andere, terwijl je in de Versus Mode tegen drie vrienden of computergestuurde tegenstanders kunt spelen.