Ghost Blade HD is een intense bullet-hell shoot-'em-up game, met even bevredigende als verslavende, op scores gebaseerde uitdagingen. Ghost Blade HD is geïnspireerd door de schietspellen uit de jaren ’90, maar dan met moderne beelden en speciale effecten, en zelfs een geweldige tweespelerstand*! Ghost Blade HD is makkelijk te leren, maar blijft altijd uitdagend.
De soundtrack is gebaseerd op de hoogtijdagen van Japanse shoot-‘em-ups en arcadegeluiden. De ervaren gamemuziekcomponist Rafael Dyll keert met z’n muziek voor Ghost Blade terug naar zijn kenmerkende geluid. Met zijn mix van j-Pop-invloeden, typische jaren ’90 synths en moderne productiewaarden, levert Rafael een zinderende soundtrack met catchy melodieën en beukende beats.
10.000 jaar geleden werd de kunstmatige intelligente Shira gebouwd om de bewoners van Mars te beschermen.
In de loop der jaren raakte de AI echter beschadigd, en begint Shira de koloniën op Mars aan te vallen. Omdat de Marsbewoners niets tegen de kwaadaardige Shira kunnen beginnen, vragen ze de aarde om hulp. De Earth Defense Force-vloot vecht zich een weg naar Evil Shira en gebruikt krachtige lasers om hem te vernietigen. Maar Evil Shira heeft stiekem een back-up gemaakt die de ruimte in vliegt en een verlaten ruimtestation aan de rand van het zonnestelsel overneemt.
Wanneer de EDF de ontsnapping ontdekt, sturen ze hun dapperste piloot op Evil Shira af. Jij bent deze piloot, en het is jouw missie om Evil Shira te vernietigen voordat hij zijn nieuwe aanvalsmacht heeft voltooid die het bestaan van het hele universum bedreigt.