Gaandeweg ontdek je diverse geheimen en sluipwegen, en zelfs manieren om jezelf te teleporteren. Experimenteer erop los om de game op verschillende manieren uit te spelen. Ren bijvoorbeeld op volle snelheid door de levels heen. Dat is niet eenvoudig, maar voor een echte avonturier mag dat geen probleem zijn, toch?
Ittle Dew komt op haar tocht rare snuiters tegen: Tippsie verveelt zich de hele tijd en staat altijd klaar met een sarcastische opmerking. Dan is er de Jenny Rich Monsteur-tweeling, die zich verkleden als een kikker en een vos. Titan de Graphiques is een steen die beschikt over een paar vleugels en een ongezonde dosis hoogtevrees. Geen gelukkige combinatie... Ten slotte maak je kennis met Itan Carver, die beweert dat hij zijn huis heeft gebouwd met niet meer dan een tandenstoker. Het is een merkwaardig allegaartje, en in dit doldwaze avontuur wordt geen enkel cliché geschuwd!
Dankzij de kleurrijke graphics, eindeloze kerkers vol puzzels, en een flinke portie droge humor zet je in Ittle Dew zowel je grijze cellen als je lachspieren aan het werk. Waar vind je anders een dansende knolraap met een spijkerhalsband?