Aan het begin van het spel heb je alleen een leeg veld, wat kleingeld en een eenzame kip. Geef de kip eten, verzorg haar en zorg dat ze een leuk leven heeft. Als ze haar buikje rond heeft gegeten, gaat ze eieren leggen. Deze kun je verkopen in de winkel. Met dit geld kun je nieuwe dieren kopen op de markt of spullen voor je boerderij kopen in de winkel.