Trouw aan de klassieke formule voegt dit spel ingrediënten uit de moderne tijd toe en dit alles in prachtig hoge resolutie. Met uiteraard de oeruitvoering: de Staunton set en daarnaast ook de uitvoeringen van Williams en Checkers. De stukken zien er zo levensecht uit dat je moet uitkijken dat je niet per ongeluk je hand uitstrekt om de stukken te pakken. De omgevingen zijn even indrukwekkend met weelderige locaties zoals een museum, een penthouse en een bibliotheek. Mocht je toch behoefte hebben aan iets nieuws, weet dat er nieuwe luxueuze sets en omgevingen, zoals een tempel en een bos, beschikbaar zijn om te kopen en downloaden.