Nadat hij op zijn kop is geraakt door een mysterieus voorwerp, wordt Ray wakker in het ziekenhuis en ontdekt hij dat er een nieuw ledemaat uit zijn hersenen groeit. Tot overmaat van ramp (of niet) kan hij nu gedachten lezen. Dat is maar goed ook, want hij wordt beschuldigd van de moord op zijn vriendin, omringd door duistere figuren en achternagezeten door "The Man".
Ray kan ook telepathie gebruiken om te zien wat anderen beweegt. Pak de Wii U GamePad om de gedachtenleesfunctie te gebruiken. Richt de GamePad op de televisie en zoom in op personages om hun gedachten te lezen of trek ze gewoon rechtstreeks uit hun hoofd! Dit handige trucje kan Ray regelmatig uit de brand helpen terwijl hij probeert de hordes gekke inwoners van deze vreemde stad te ontlopen. Wanneer je niet bezig bent met de gedachten van anderen, vind je op de GamePad een handige plattegrond waarmee je kunt zien waar je bent. Je kunt zelfs de GamePad gebruiken om helemaal zonder televisie te spelen!
Stick It To The Man maakt een dikke knipoog naar platformgames van weleer en bevat een enorme dosis knotsgekke humor, die de papieren wereld op haar grondvesten doet schudden. Is Ray klaar voor een leven op de vlucht? Kan hij zich loswringen uit dit web? Waarom wil The Man hem verpletteren? Er is maar één manier om daar achter te komen - ga spelen!