Wat als iemand jouw gedachten beter kent dan jijzelf? The Swapper is een bekroond en verhalend puzzelspel dat zich in de verste uithoek van de ruimte afspeelt.
The Swapper speelt zich af in een geïsoleerde en sfeervolle sci-fi-wereld. Spelers maken gebruik van een experimenteel apparaat waarmee ze zichzelf kunnen klonen om hun hele bewustzijn naar nieuwe lichamen over te brengen om zo de uitdagingen in de omgeving te overwinnen.