De held van het verhaal heet Daniel, een gewone jongen van deze tijd: een prima gamer, liefhebber van sciencefictionfilms en nieuw in het spelen van RPG's. Terwijl hij een rollenspel speelt met vrienden, wordt hij naar een kasteel geteleporteerd. Hij denkt dat hij hallucineert maar besluit zijn eigen avontuur te beleven, totdat de hallucinatie weer verdwijnt.
In het kasteel wordt hij bezeten door een schaduw. De schaduw heeft hem echter niet in bedwang en kan alleen praten. De enige manier waarop de schaduw het lichaam van de held kan verlaten, is als de held het leven laat. Hij zal Daniel daarom steeds voorliegen en van verkeerde informatie voorzien, om hem zo naar een vroegtijdige dood te leiden.