XType Plus
Terwijl je er lustig op los knokt, kom je onophoudelijk onder vijandelijk vuur te liggen van enorme ruimteschepen die er organisch uitzien. In XType Plus telt elk schot. Enorme kogelregens dalen neer op je schip, met extreem weinig ruimte om tussen de kogels door te manoeuvreren. Een van je zegeningen is het kleine formaat van je schip – alleen bij een voltreffer op het midden van je schip ben je uitgeschakeld. Dat neemt niet weg dat je alsnog de reflexen van een straaljagerpiloot en de ogen van een havik nodig hebt om in leven te blijven.
Naast het knalwerk biedt XType ook wat nieuws in de vorm van de spelstand Plus, die je alleen op Wii U vindt. Hierin verruil je je levens voor seconden en speel je tegen de klok. Tel daar de EMP-bommen (elektromagnetische puls) en een groter vijandelijk arsenaal bij op, en de spanning is compleet.
Verbeter die o zo belangrijke topscore om een eremedaille in de wacht te slepen en neem het vervolgens in het klassement op tegen de beste spelers. Sterker nog, elke topscore die je uploadt, wordt vergezeld door een video van je spelsessie, zodat anderen je prestaties kunnen bekijken, of die nu goed zijn of niet! Het voordeel hiervan is dat je ook kunt zien hoe de beste tien spelers het zo ver hebben geschopt. Wie weet helpt dit je strijdplan te verbeteren in XType Plus, een lichte, gestroomlijnde en intense uitdaging voor alle schietfans met een Wii U.