Neem de rol aan van de jonge, roekeloze piratenkapitein Edward Kenway, een van de gevaarlijkste mannen die ooit de zeven zeeën heeft bevaren. Kenway is ook lid van een oude orde van Assassins. Zij voeren in het geheim een oorlog tegen de Tempeliers. Deze oorlog dreigt alles te vernietigen dat de piraten hebben opgebouwd. Pak het roer in handen en verken een grote open wereld in Assassin’s Creed IV: Black Flag. Je leidt je eigen piratenschip, de Jackdaw, door het schitterende Caraïbische gebied uit de vroege 18e eeuw.
Ontmoet historische figuren als Blackbeard en beleef avonturen in het schitterende Caraïbische gebied uit de 18e eeuw. Roof en plunder, verken grote steden, bezoek verlaten scheepswrakken en ga het gevecht aan met de Tempeliers in een spannend avontuur in een open wereld.