De Avengers zijn niet de enigen die samengeraapt worden in LEGO Marvel Super Heroes! Als Dr Doom een horde superschurken bijeen roepen om het ultieme wapen samen te stellen, schakelt Nick Fury de hulp in van superhelden van over de hele wereld om een vuist te maken en de slechteriken een halt toe te roepen! Zijn de machtigste helden ter wereld genoeg om de gebundelde krachten van Dr Doom, Loki, Dr Octopus en nog vele anderen te kunnen weerstaan?
LEGO Marvel Super Heroes zit barstensvol personages uit elke uithoek van het Marvel-universum, van geliefde beroemdheden als Iron Man, Spider-Man en Wolverine tot mindere grootheden als Squirrel Girl en Howard the Duck! Er zijn meer dan 150 superhelden en superschurken om vrij te spelen, allemaal met unieke krachten en unieke animaties. Captain America kan zijn schild gebruiken om lasers af te laten ketsen en nieuwe platforms te maken, Iron Man kan vliegen, raketwapens lanceren en de machtige Unibeam uit zijn borstkas afvuren en als je in het nauw zit, is er altijd nog een goed geplaatste Hulk smash om je uit de brand te helpen!
Zoek overal naar kosmische legostenen in een vrij te verkennen New York City en verken beroemde Marvel-locaties als de X-mansion, Asgard en Stark Tower. En met de humor die je kent van de LEGO-serie valt er ook genoeg te lachen!
Vecht harder dan ooit met Hulk, Abomination en meer kolossen van minifiguurtjes met de overtreffende trap van superkrachten! Sommige personages kunnen van vorm veranderen om enorme schade aan te richten en gebruik te maken van nieuwe krachten. Creatieve spelers kunnen ook hun eigen superhelden creëren door onderdelen en krachten van andere personages te combineren om een unieke misdaadbestrijdiger - of misdadiger - in het leven te roepen.