Rayman Legends
Het spel begint waar Rayman Origins eindigde. Diep in een betoverd bos ontdekken Rayman, Globox en de Teensies een mysterieuze tent vol adembenemende schilderijen. Net als ze ontdekken dat elk schilderij het verhaal vertelt van een andere mythische wereld, wordt de hele club door een van de schilderijen opgeslokt! Zo begint een spannend avontuur waarin de helden moeten rennen, springen en vechten om elke wereld te redden en het geheim van de magische kunstwerken te ontrafelen.
Om Rayman veilig door elke wereld te loodsen, kunnen samenwerkende spelers naast de traditionele besturing ook het touchscreen en de bewegingsbesturing van de Wii U GamePad gebruiken voor directe invloed op de actie. Om de andere spelers te helpen, kan de speler die Raymans groene vliegende vriend bestuurt bijvoorbeeld touwen doorsnijden, planten uit de grond trekken, met katapulten schieten, platformen roteren, geheime wegen onthullen en meer.
Door de Wii U GamePad te combineren met Wii-afstandsbedieningen, kunnen maximaal vijf spelers tegelijk van Rayman Legends genieten - terwijl vier spelers door de levels rennen, springen en slingeren, kan de vijfde speler het touchscreen en de bewegingsbesturing van de GamePad gebruiken. Daarbij is het superhandig dat spelers wanneer ze maar willen in en uit het spel kunnen springen, terwijl de actie rondom ze gewoon verdergaat. Wanneer iemand in z'n eentje speelt en anderen de tv willen gebruiken, geen probleem! Je kunt het spel namelijk gewoon verder spelen op het ingebouwde scherm van de Wii U GamePad zonder iemand tot last te zijn.
Rayman Legends biedt een enorme diversiteit aan spannende spelmogelijkheden, van ritmische platformactie waarin je op de maat van de muziek moet springen, schoppen en glijden tot gevechten met enorme eindbazen waarin je van alle kanten wordt aangevallen door draken en andere epische beesten. Spelers kunnen hun vaardigheden en snelheid ook beproeven in speciale uitdagingen, waarbij online-klassementen aangeven hoe spelers zich verhouden tot de rest van de wereld.
De tekenfilmachtige held van Ubisoft is helemaal terug in Rayman Legends, een spel dat zich kenmerkt door een toegankelijke besturing, prachtige beelden en hilarische grappen en grollen. Dankzij de vele unieke spelideeën is dit een goed voorbeeld van de nieuwe entertainmentervaringen die Wii U naar de huiskamer brengt.