Skylands is in gevaar in Skylanders SuperChargers voor de Wii U! Kaos heeft zijn meest boosaardige wapen tot nu toe in de strijd geworpen: het Doomstation of Ultimate Doomstruction. Terwijl het lot van Skylands aan een zijden draad hangt, wordt er een speciaal team met de naam SuperChargers samengesteld om een onstuitbare vloot waanzinnige voertuigen te besturen. Beleef samen met de SuperChargers epische avonturen te land, te zee en in de lucht om Kaos te stoppen en Skylands te redden!
Kruip voor het eerst in de Skylanders-serie achter het stuur van razendsnelle voertuigen en race over het land, de zeebodem en de wolken. Het wemelt echter van de vijanden, dus je zult belagers moeten afslaan met de wapens op je voertuig. Er zijn meer dan genoeg stukken die je te voet moet afleggen, zoals in de eerdere Skylanders-games. Daardoor vind je in dit nieuwe deel alle platformactie, gevechten en puzzels waaraan je gewend bent.
Tegelijk met Skylanders SuperChargers worden er twintig nieuwe SuperChargers-speelgoedfiguren uitgebracht. In de game kun je bovendien de meer dan 300 Skylanders-figuren uit eerdere games gebruiken. Voor het eerst kunnen spelers voertuigen in de game gebruiken, die zelfs kunnen worden uitgerust met extra wapens en aanpassingen. Als je een SuperCharger Skylander gebruikt met zijn eigen unieke voertuig, dan krijg je een SuperCharged combinatie, waardoor zowel het voertuig als het personage sterker worden!
Zowel Donkey Kong als Bowser spelen een gastrol en beschikken daarbij over de voertuigen en acties waarmee ze tijdens hun ruim dertigjarige bestaan als videogameheld groot zijn geworden. Bovendien kunnen de Skylanders Supercharger-personages, Turbo Charge Donkey Kong en Hammer Slam Bowser, worden gebruikt als amiibo in compatibele Nintendo-games, zodat spelers hun spelgegevens in beide spelstanden kunnen opslaan door aan het voetstuk van het figuur te draaien.