Grease
Als het woord Grease bij jou ook warme herinneringen oproept aan de heerlijk swingende film met die titel, ben je vast blij om te horen dat uitgever 505 Games en ontwikkelaar Zoe Mode de spanning en sensatie van dit spectaculaire, wereldwijde fenomeen naar de Wii brengen.
Het is herfst 1957 op Rydell High en het schooljaar begint met een knal. Tijdens de zomervakantie hebben de stoere Danny en brave Sandy elkaar ontmoet en zijn ze verliefd op elkaar geworden. Helaas heeft de zomerliefde geen stand gehouden, toen de dagen weer wat korter en kouder werden zijn ze elk hun eigen weg gegaan. Tenminste, dat dachten ze, totdat blijkt dat Sandy het nieuwe meisje is op Danny's school! Met de herinneringen aan de zwoele zomernachten nog vers in het geheugen en het verlangen naar elkaar nog steeds volop aanwezig, kan er weinig verkeerd gaan, toch? Maar Danny wil altijd cool blijven voor zijn vrienden, terwijl Sandy een onschuldige, schattige cheerleader is. Dus ook al zijn ze stapelgek op elkaar, ze leven wel in verschillende werelden.
Grease is een verhaal over hopeloos verliefde mensen, de waanzin van sociale regels en de band die ontstaat als je samen opgroeit. Dit verhaal wordt verteld door heerlijke muziek die dagenlang in je hoofd blijft hangen. Met de officiële game kun je nu zelf deel uitmaken van dit swingende festijn!
Deze energieke, vrolijk stemmende titel bevat tal van minigames die zijn gebaseerd op de belangrijkste scènes uit de klassieke film. Kies je favoriete stukje of nummer en wordt zelf de ster van de show door je een weg naar de overwinning te zingen en te swingen. In de verhaalstand moet je de belangrijkste scènes uit de film chronologisch voltooien, maar je kunt ook kiezen voor Quick Play en Party Play om direct naar je favoriete minigame te gaan. Stap op het Wii Balance Board om de Greased Lightning over Thunder Road te sturen, of laat je vrienden zien hoe goed je de Hand Jive beheerst. De game is onder de officiële licentie van Paramount Digital Entertainment ontwikkeld en bevat naast fragmenten uit de film 16 tijdloze nummers die je vast meteen mee kunt zingen, waaronder Greased Lightnin', Summer Nights en We Go Together.
In de Party Play strijden de T-Birds tegen de Pink Ladies! Elk team kan uit vier spelers bestaan, zodat hier maar liefst acht Grease-fans aan mee kunnen doen. Gebruik twee Wii-microfoons en het Wii Balance Board om te laten horen en zien wie er nu echt de baas is op school.
Grease zit vol aanstekelijke nummers en geweldige choreografie, en het is dan ook geen wonder dat deze fenomenale musical de harten van miljoenen mensen heeft gestolen. Dus pak een microfoon, bel je vrienden, en maak van de officiële Grease-game op de Wii het ideale excuus om een feestje te bouwen.