Guilty Gear XX Accent Core Plus vertegenwoordigt het beste uit de vechtspelserie Guilty Gear, die bekendstaat om zijn ongebreidelde actie. Het diepgaande gevechtssysteem beloont spelers voor hun moeite om de perfect afgestelde nuances onder de knie te krijgen. Maar dat wil nog niet zeggen dat het plezier alleen is voorbehouden aan gevorderde spelers! Met 25 kleurrijke personages om uit te kiezen en de mogelijkheid om de strijd aan te gaan met de Wii-afstandsbediening en de Nunchuk, of met de conventionelere Classic Controller (Pro), staat de deur wagenwijd open voor iedereen die het strijdtoneel wil betreden.
Als je de arena binnenstapt, word je getrakteerd op tal van speltypen om te leren kennen. In het speltype Versus kun je kiezen om te knokken met een menselijke of computergestuurde tegenstander. Daarbij stel je een team samen van drie vechters. Bezit jij de vaardigheid en de wilskracht om je vijand te verslaan, zonder al je vechters in te zetten?
Vervolgens is er het speltype Survival, dat je de mogelijkheid biedt om met ieder gevecht ervaringspunten te verdienen. Met deze punten kun je je aanvallende en verdedigende kwaliteiten verbeteren. Hoe meer je er verdient, des te moeilijker worden de uitdagingen die je te wachten staan. Ook in het speltype Story kom je allerlei lastige uitdagingen tegen, terwijl je het unieke verhaal achter je gekozen personage ontrafelt en afstevent op het beslissende gevecht met hun aartsvijand.
Ten slotte is er het speltype Mission, waarin je vaardigheden op verschillende terreinen worden beproefd aan de hand van specifieke uitdagingen. Win jij de strijd tegen de klok in een gevecht met een agressieve tegenstander, verdien je een bepaald aantal ervaringspunten of sla je simpelweg je vijand tot moes?
Welk speltype ook je voorkeur verdient, je hebt altijd de mogelijkheid om je tegenstanders te lijf te gaan met simpele bewegingen met de Wii-afstandsbediening en de Nunchuk. Met kleine bewegingen van de Controllers voer je lichte aanvallen uit, terwijl heftigere bewegingen resulteren in zwaardere klappen. Als je liever met de Classic Controller (Pro) speelt, dan kan dat. Het belangrijkste is dat je leert de verschillende meters in beeld in balans te brengen, zoals de Guard Level-meter, de Tension-meter en Burst-meter. De snelheid waarmee elk vol loopt, hangt af van je vechtprestaties. Zijn ze gevuld, dan kun je uitpakken met enkele allesvernielende aanvallen.
Er is goed nieuws voor fans van de serie: Guilty Gear-legendes Kliff en Justice keren weer terug in Accent Core Plus. Spelers die nog niet bekend zijn met de serie kunnen er simpelweg naar uitzien om een stijlvolle wereld te ontdekken, die tot leven wordt gebracht door bloedstollende actie van de bovenste plank.
Tot welke categorie je jezelf ook mag rekenen, bereid je voor om op de vuist te gaan in Guilty Gear XX Accent Core Plus, een overweldigende toevoeging aan de steeds langer wordende lijst met vechtspellen voor de Wii.