Het heeft zo zijn voordelen om een eenzame gitaarheld te zijn - de vrijheid om te spelen wanneer je maar wilt, totale artistieke controle en niemand anders in de buurt om je plaats in de schijnwerpers te stelen. Toch bereikt iedere rockgod een punt waarop hij wil jammen met een paar maten, enkele nieuwe gitaarlijntjes wil laten horen en genieten van het kameraadschap dat de kop opsteekt bij een complete groep bandleden. Goed nieuws, rockfans: met Guitar Hero World Tour voor de Wii kan dat allemaal, en nog veel meer!
Met een opnieuw ontworpen gitaar, een gloednieuw elektronisch drumstel en een microfoon voor de onbevreesde frontman nodigt de volledige-bandervaring van Guitar Hero World Tour je uit om het podium stormenderhand te veroveren. Met meer dan 85 nummers om uit te kiezen is iedere band in staat om de perfecte setlijst samen te stellen en mee te spelen met klassieke hits die beroemd zijn gemaakt door allerlei bands, van Linkin Park tot The Eagles.
Nog steeds niet tevreden? Houd je plectrums dan maar goed vast, want Guitar Hero World Tour biedt voor het eerst downloadbare inhoud voor de Wii. Jazeker, via de Nintendo Wi-Fi Connection kunnen nummers van enkele van de meest invloedrijke liedjesmakers ter wereld direct vanuit het spel worden gedownload naar je Wii, om je interactieve muziekcollectie te verrijken!
Er zijn meer manieren om de rockster die in je huist te ontketenen dan in welk Guitar Hero-spel dan ook. Je kunt solo spelen of je band op sleeptouw nemen in het speltype Career, waar je de lange maar belonende weg naar succes inslaat. Als je niet kunt wachten om te laten zien wat je waard bent, kun je ook verslingerd raken aan het speltype Battle of the Bands, waar jij en je band het online kunnen opnemen tegen maximaal acht andere spelers.