Major Minor's Majestic March
Het creatieve team dat ook verantwoordelijk was voor de honden-hip-hopgame, PaRappa the Rapper, keert terug met een nieuw muzikaal hoogstandje. De beroemde spelontwerper Masaya Matsuura en de gevierde New Yorkse grafisch ontwerper Rodney Alan Greenblat hebben een unieke en onvergetelijke audiovisuele wereld gecreëerd, waar jij en je grappige dierenfanfare in rondlopen.
Kruip in de huid van Major Minor, een kat met een missie. Het doel is om 's werelds beste tamboer te worden en een fanfareorkest van energieke dierenvrienden te leiden door het kleurige, driedimensionale cartoonlandschap van March Town. De Wii-afstandsbediening gebruik je als een magische baton, die Major heeft geërfd van zijn overgrootmoeder. Door met de Wii-afstandsbediening te zwaaien geef je de maat aan en kun je de dierlijke omstanders overhalen om een instrument op te pakken en zich bij je band aan te sluiten. De 30 originele personages die je kunt rekruteren, kunnen spelen op een grote hoeveelheid, houten-, koperen- en percussie-instrumenten. Je kunt eindeloos experimenteren met verschillende combinaties, om je band op zijn best te laten klinken.
Het leiden van een fanfare is niet eenvoudig en je zult het moraal van je band hoog moeten houden. Als je te snel marcheert, te abrupt van tempo wisselt of de maat niet weet te houden, loop je het risico dat de bandleden geïrriteerd raken en het voor gezien houden.
Alsof het tevreden houden van de bandleden nog niet genoeg is, zul je je fluit moeten gebruiken om de groep voorbij obstakels, zoals treinrails en autoraces, te leiden. Gelukkig krijg je hulp van Tom, een drummende beer in een stijlvol rood kostuum. Tom geeft je talloze tips en vertelt je hoe je de fanfare het best kunt laten presteren.
Behalve de stand voor één speler, zijn er nog talloze andere standen die je kunt spelen. Je kunt de band samen met een vriend leiden of het tegen elkaar opnemen om te zien wie de langste optocht kan leiden. In de Drill-stand kun je het publiek zelfs vermaken door te jongleren met je baton. Het leven van een bandleider als Major Minor is niet eenvoudig!