Laat de krijger in jezelf los in het tot de nok toe gevulde actiespel Sengoku BASARA: Samurai Heroes op de Wii!
Capcom's nieuwste deel in de BASARA-spelreeks biedt je enorme en heftige gevechten en daagt je uit om meer dan 15 unieke samoerai-krijgers te beheersen in je queeste om Japan te verenigen. Met krachtige wapens om onder de knie te krijgen en spectaculaire Basara-bewegingen om te leren, moet je de ultieme vechtexpert worden op het slagveld, waar hordes vijanden je het leven zuur proberen te maken.
Het uiteindelijke doel van Sengoku BASARA: Samurai Heroes is om de allesbeslissende veldslag van Sekigahara te bereiken, maar voordat het zover is, moet de weg eerst vrijgespeeld worden. Elk van de meer dan 15 samoerai-vechters heeft zijn eigen vechtstijl en daarnaast ook nog een voorkeur voor bepaalde wapens - denk aan zwaarden, speren, pijl en bogen en de oude vertrouwde vuisten. Naast de wapens die je strijder gebruikt, moet je ook leren omgaan met de “boost mode“ - een speciaal aanvalssysteem waarmee je, als je het goed gebruikt, grote groepen vijanden tegelijkertijd kunt uitschakelen. In het heetst van de strijd, wanneer je omringd wordt door honderden vijanden, is dit systeem onmisbaar.
Met elke overwinning op het slagveld speel je ook nieuwe gebieden vrij waarmee je je voorraden kunt aanvullen. Elke regio heeft rijkdommen die je kunt gebruiken om je wapens verder te ontwikkelen zodat je zo goed mogelijk voorbereid aan de volgende strijd kunt beginnen. En in het zestiende-eeuwse Japan weet je zeker dat het volgende gevecht snel zal plaatsvinden.
Om het gevoel van die tijd nog intenser te ervaren biedt de Sengoku History Unfolded-stand een diepere verhaallijn waarin je als speler invloed kunt uitoefenen op je uiteindelijke lot. De keuzes die je maakt kunnen van vijanden vrienden maken en van vrienden vijanden. Je denkt dan wel twee keer na over de keuzes die je maakt om het slagveld - en uiteindelijk de gehele natie - te beheersen.
Beleef de hectische wereld van feodaal Japan en maak al vechtend je eigen geschiedenis in Sengoku BASARA: Samurai Heroes.