Silent Hill: Shattered Memories
Als Harry Mason bij bewustzijn komt na een auto-ongeluk, ontdekt hij dat zijn lieve dochtertje Cheryl verdwenen is. Dit is het begin van een regelrechte nachtmerrie. Silent Hill: Shattered Memories voor de Wii is een herinterpretatie van het originele Silent Hill, een decennium na het onstaan van een spelserie die iedere levende ziel de angst om het hart heeft doen slaan. Deze keer bevat het spel echter exclusieve content voor de Wii en kenmerken die alles wat je dacht te weten, op zijn kop gooien.
Nog duizelig en in de war van het ongeval, strompelt Harry de winterse wereld van Silent Hill binnen, op zoek naar Cheryl. Het begint steeds harder te sneeuwen en de sfeer in het griezelige stadje wordt haast ondraaglijk. Hij kan zijn dochtertje maar beter snel vinden.
Gelukkig heeft hij wat hulpmiddelen bij de hand om mee naar aanwijzingen te zoeken. Met je zaklamp, die je heel intuïtief met de Wii-afstandsbediening hanteert, kun je licht werpen op de donkerste hoeken van Silent Hill en met je mobieltje heb je toegang tot kaarten, hulpvaardige berichten en een camera die van pas komt bij het speuren naar antwoorden.
Tijdens Harry's zoektocht zullen de keuzes die je maakt, de mensen die je tegenkomt en de plaatsen die je bezoekt allemaal bepalend zijn voor hoe hij zich als personage ontwikkelt en hoe de angstaanjagende vijanden in het spel evolueren en aanvallen. En als ze aanvallen, denk dan niet dat je een arsenaal wapens hebt, dat je zal redden. Deze keer ligt de nadruk op ontsnappen, dus ren weg of verstop je, als je wilt dat Harry zijn dochtertje ooit zal vinden.