Wie is de knapste kop in jouw familie? Ontdek het antwoord op die en 20.000 andere vragen in Smarty Pants voor de Wii.
Het eerste quizspel voor de Wii dicht de generatiekloof voor vrienden en familie met een combinatie van leeftijdsgerichte quizvragen en actievolle bewegingen. Smarty Pants stelt vragen die bij je leeftijd passen en houdt je antwoorden bij. Doordat het spel weet hoe je vergelijkbare vragen beantwoord hebt, kan het de moeilijkheidsgraad aanpassen. Zo wordt de uitdaging in in de acht verschillende categoriën voor iedereen groot gehouden.
Om lekker op gang te komen is interactiviteit met de Wii-afstandsbediening onmisbaar. Steek simpelweg je hand in de lucht om een vraag te beantwoorden; de bewegingsgevoelige Wii-afstandsbediening bepaalt wie het eerst zijn hand opstak. Bewegingen met de Wii-afstandsbediening maken van álles een spel, van het laten draaien van het categorieënrad tot touwtrekkerij over de juiste antwoorden. Af en toe moeten voor extra punten zelfs de voetjes van de vloer.
Smarty Pants is niet puur competitief. Het spel kent meerdere spelstanden, inclusief een familiestand waarin iedereen samenwerkt in een race tegen de klok. Of je nou de kennis van anderen aftroeft of de koppen bij elkaar steekt, uren plezier zijn gegarandeerd.