Sonic and the Black Knight
Duizelingwekkende snelheden en de kunst van het zwaardvechten komen samen in Sonic and the Black Knight, een nieuw avontuur voor de Wii met Sonic the Hedgehog in de hoofdrol. Dit tweede deel van de exclusief voor Wii uitgebrachte storybook-serie plaatst de beroemde held in het kleurrijke koninkrijk Camelot van koning Arthur.
Na aankomst wordt Sonic op een gevaarlijke missie gestuurd door de kleindochter van de roemruchte tovenaar Merlijn. Sonic blijkt als enige over de kracht te beschikken om het legendarische zwaard Caliburn te hanteren, en een eind te maken aan het bewind van de tirannieke Black Knight. Maar is alles wel zoals het lijkt in het middeleeuwse Camelot? Of rent Sonic regelrecht het gevaar tegemoet?
Door bewegingen te maken met de Wii-afstandsbediening in je hand, kun je Sonics zwaard gebruiken. Duik in het strijdgewoel en neem het op tegen angstaanjagende ridders, vreemde wezens en krachtige bazen. Naarmate je verder komt in het spel, leer je speciale aanvallen en krachten te gebruiken, waardoor je een tegenstander wordt om rekening mee te houden.
De razendsnelle actie vindt plaats in dertien visueel adembenemende gebieden, waarin je kasteelmuren beklimt, door bossen racet en Sonic over grachten moet schieten met een reusachtige kruisboog.
Buiten het hoofdavontuur om kun je je zwaardvechttechnieken beproeven tegen tot drie vrienden in multiplayer-gevechten. Spelend als bekende figuren uit de Sonic-wereld, kun je het opnemen tegen uitdagende computerbestuurde vijanden en menselijke tegenstanders.
Ben jij het legendarische zwaard waardig en kun jij Camelot van de ondergang redden? Je zult wel moeten als je het avontuur van Sonic and the Black Knight tot een goed einde wilt brengen!