Trauma Center New Blood
Alaska – Er heersen extreem barre omstandigheden in Noord-Amerika. Maar in april begint de ijskoude winter zijn grip op het land te verliezen. De schijnbaar eindeloze nachten worden elke dag weer wat korter, en de bevroren wildernis begint te ontdooien.
De twee dokters worden opgeroepen om een dodelijke ziekte te bestrijden en raken verstrikt in een samenzwering met duistere vertakkingen. Alleen met behulp van hun speciale genezingsgaven kunnen Dr. Vaughn and Dr. Blaylock kostbare levens redden en het virus een halt toe roepen voordat het elke uithoek van onze planeet heeft bereikt.
Een goed ziekenhuisdrama vereist een aantal kleurrijke personages om de evenementen binnen en buiten de operatiezaal tot leven te wekken. In Trauma Center: New Blood, ontmoet je mensen die meer zorg hebben voor zichzelf dan voor hun patiënten, maar ook eerlijke professionals die hun leven hebben toegewijd aan het redden van anderen.
Eén van de twee hoofdrolspelers. Markus werkt als chirurg bij Montgomery Memorial, een afgelegen ziekenhuis in Alaska. Hij is wat koppig en cynisch, maar neemt zijn werk serieus en stelt het belang van de patiënt altijd voorop. Hij is één van de weinige chirurgen die met intense concentratie, een indrukwekkende genezende techniek kan gebruiken, de zogenaamde “Healing Touch”.
De andere hoofdrolspeler. Dr. Blaylock is een intelligente, zorgzame professional. Ze wil heel graag de Healing Touch leren van haar collega Dr. Vaughn, die ze volgde naar Montgomery Memorial. Ze zet zich volledig in voor haar werk en carrière, en zegt als het nodig is waar het op staat.
Een voormalig patiënt van Dr. Vaughn die een levensreddende operatie heeft ondergaan. Ze heeft een opleiding gevolgd om verpleegster te worden, zodat zij ook mensen kon helpen. Ze is nog jong, maar werkt hard en schrikt niet terug van een uitdaging.
De directeur van Montgomery Memorial Hospital, een klein ziekenhuis in een afgelegen deel van Alaska dat werd opgericht door Dr. Alan Montgomery. Nu zijn lange carrière in medicijnen zijn einde nadert, beginnen zijn chirurgische kwaliteiten wat achteruit te gaan. Met zijn geduld en warme persoonlijkheid, heeft hij echter het respect van de burgers verdiend.
Een professor van Concordia Medical Institute met wie Dr. Vaughn heeft samengewerkt aan een belangrijk onderzoek. Zelfs na het vrijwillige vertrek van Markus, is Wilkens doorgegaan met zijn dubieuze onderzoek, wat leidt tot een onthutsende ontdekking die niet alleen hemzelf maar ook zijn collega’s in groot gevaar brengt.
De directeur van de Amerikaanse afdeling van Caduceus, een internationaal opererende medische organisatie. Een intelligente vrouw die haar beslissingen kalm en rationeel maakt. Haar achtergrond in psychologie helpt haar mensen door observatie te doorgronden. Ze is ook een ervaren leider met een sterke wil en een scherpe intuïtie.
Hoofd van de chirurgische afdeling van Caduceus USA. Hij is een nuchtere familieman die altijd zijn werk en het welzijn van anderen boven zijn eigen belangen plaatst. Hij is ook een teamspeler die de prestaties van anderen van harte toejuicht.
Een zelfverzekerde, uitgesproken chirurg die ingewikkelde procedures live uitvoert in het tv-programma Miracle Surgery. Hij schrikt er niet van terug om anderen in de industrie openlijk te bekritiseren, hierbij aangemoedigd door de gastheer van het programma, Guy Davidson. Zijn kwaliteiten als chirurg zijn zeer indrukwekkend, waardoor hij kan rekenen op de steun en bewondering van het tv-kijkend publiek.
In Trauma Center: New Blood, kan elke beweging die je maakt met de Wii-afstandsbediening en Nunchuk het verschil maken tussen leven en dood. Als je in de operatiekamer staat, moet je beschikken over een vaste hand en een scherpe geest om de gezondheid van je patiënten te kunnen waarborgen. Gelukkig is het voor het eerst in de Trauma Center-serie mogelijk om de verantwoordelijkheid te delen met een tweede arts, waarmee je kunt samenwerken in de coöperatieve spelvariant.