Wario Land: The Shake Dimension
Ga op zoek naar de schat en begin aan een unieke reddingsmissie in Wario Land: The Shake Dimension. Alleen een vastberaden, sterke en moedige held kan de onschuldige Queen Meralda redden wanneer zij ontvoerd wordt. Kruip in de huid van Wario. Hij kan haar zeker redden, maar hij maakt zich niet druk over de koningin; hij gaat namelijk alleen voor het geld!
Volgens de legende heeft de ontvoerder van Queen Meralda, de medogenloze piraat Shake King, een portemonnee in z'n bezit die een oneindige hoeveelheid geld bevat. Met deze gedachte in zijn achterhoofd trekt Wario er op uit om de wachtende jongedame te bevrijden en de buit te bemachtigen.
Wario Land: The Shake Dimension maakt gebruik van de unieke eigenschappen van de Wii en fantastisch beeldmateriaal dat uit een tekenfilm lijkt te komen. Hierdoor verandert het spel met de beruchte Wario in een klassiek 2D platformspel dat zich uitstrekt over zeer gevarieerde continenten die vol zitten met avonturen.
Met behulp van de Wii-afstandsbediening kun je je vijanden overwinnen door speciale bewegingen te maken die geactiveerd worden door een eenvoudige schud- of kantelbeweging. Neem bijvoorbeeld Wario's Ground Punch, een krachtige beweging die geactiveerd kan worden door de Wii-afstandsbediening op en neer te schudden. Je kunt deze gebruiken om alle vijanden op het beeldscherm te versuffen zodra Wario's Shake Meter geladen is. Je kunt de slechteriken ook vastpakken en ze wegsmijten door de Wii-afstandsbediening in de richting te zwaaien waar je ze heen wilt gooien.
Uiteraard zijn er nog vele andere manieren waarop de Wii-afstandsbediening gebruikt kan worden. Zo kun je deze hellen om de vele transportmiddelen van Wario te veranderen die hij gebruikt gedurende zijn queeste of je kunt hem schudden om de laatste goudstukken uit de buitgemaakte zakken te halen. Zoals bij echte piraten te verwachten valt, zit in ieder level veel geld en schatten die je kunt veroveren. Het geld kun je vervolgens besteden in de winkel om nieuwe kaarten, film-scènes en nieuwe items te kopen.
Behalve dat je levend van het begin naar het einde moet komen, zitten er in ieder level bepaalde uitdagingen die voltooid moeten worden om voor Wario een ster (Star) te verdienen, bijvoorbeeld het level binnen een bepaalde tijd voltooien. Met allerlei geheime doorgangen in het spel zul je genoeg moeite moeten doen om alle sterren te vinden die er zijn.