Zack and Wiki: Quest for Barbaros' Treasure
Betreed een wereld vol puzzels en piraterij in het Wii-avontuur Zack and Wiki: Quest for Barbaros' Treasure. Dit puzzelavontuur is door Capcom exclusief voor de Wii ontwikkeld en valt binnen het zogenaamde point-and-click-genre. Je zult al je hersencapaciteit nodig hebben om de beginnende piraat Zack en zijn rechterhand, de aap Wiki, door verbazingwekkende levels te leiden tijdens hun zoektocht naar ongekende rijkdommen.
Als leerling-piraat besteed Zack al zijn tijd aan het zoeken naar een lang vergeten schat, waarvan men zegt dat hij op een mysterieus eiland begraven is. Op een dag ontmoet hij een pratende schedel, die deel blijkt uit te maken van de overblijfselen van de legendarische piraat Barbaros. Barbaros' geest belooft dat hij Zack naar het begeerde eiland zal brengen, maar wel onder één voorwaarde. De jonge piraat moet de vloek die over Barbaros is uitgesproken opheffen en hem weer tot leven wekken door allerlei schatten te verzamelen. Deze bevinden zich in schatkisten die verspreid zijn over zeven gevaarlijke locaties.
In plaats van Zack en Wiki rechtstreeks te besturen, gebruik je de Wii-afstandsbediening om naar bepaalde punten op het scherm te wijzen, waarna een druk op de A-knop ervoor zorgt dat ze die kant op lopen. Het praten met personen en gebruiken van voorwerpen zal zeker meehelpen bij het oplossen van de problemen die de helden tegenkomen tijdens hun zoektocht naar de schatkisten. Verschillende voorwerpen zorgen ervoor dat je de Wii-afstandsbediening op een andere manier zult moeten gebruiken. Je kunt hendels verschuiven, deuren openduwen en muziekinstrumenten bespelen door de Wii-afstandsbediening op de juiste manier te gebruiken.
Zack and Wiki: Quest for Barbaros' Treasure bevat prachtige tekenfilmachtige beelden, een eigenzinnige verhaallijn en een stijgende moeilijkheidsgraad die je vriendelijk verwelkomt, maar uiteindelijk het uiterste van je zal vergen. Dit spel is zelf een schat die er op wacht om ontdekt te worden!