Cave Story
Cave Story is misschien wel het bekendste, onafhankelijk ontwikkelde spel aller tijden. Het spel is voorzien van een uiterst originele, karaktervolle en mysterieuze verhaallijn. Cave Story is een actie-avonturenspel van de onafhankelijke ontwikkelaar Daisuke Amaya – Pixel voor zijn vrienden. Het charmante spel neemt je mee naar een aparte wereld waarin Mimigas, een vreemd ras van konijnachtige wezens, vrij rondlopen.
Je wordt wakker in een donkere grot en kunt je niet herinneren wie je bent, waar je vandaan komt en hoe je er terecht bent gekomen. Nadat je het dorp van de Mimigas ontdekt, kom je erachter dat de eens zo zorgeloze Mimigas in de handen van een maniakale wetenschapper zijn gevallen. De hoop van de Mimigas rust op de schouders van een stille jongen die zich zijn naam niet eens kan herinneren.
Cave Story bevat 15 levels die je kunt doorzoeken, 20 eindbaasgevechten en 10 unieke wapens die je kunt vinden en verbeteren. De peronages zijn opnieuw vormgegeven en het spel kan op drie manieren eindigen. Het is aan jou om de kwaadaardige bedrieger te stoppen en de Mimigas te redden!