Monsteca Corral Monsters vs Robots
De planeet Monsteca is niet langer de harmonieuze wereld die ze eens was. De planeet wordt onder de voet wordt gelopen door een robotleger dat wil heersen en veroveren. De oorspronkelijke bewoners van Monsteca, de Stompies, kunnen niet anders dan vluchten of gepakt worden. Aangezien de Stompies zich niet kunnen verdedigen tegen deze zware machines, moeten ze vertrouwen op de kracht van de groep. Alleen door samen te werken kunnen ze de robots verslaan.
Jij bent de leider van de Stompies, de aardige en niet erg slimme monsters. Als ze eenmaal wakker zijn, hebben ze jouw hulp nodig om niet door binnenvallende robots gevangen te worden genomen. Het is jouw taak om ze door ieder level te loodsen.