NyxQuest: Kindred Spirits
In NyxQuest: Kindred Spirits kruip je in de huid van Nyx, een gevleugeld meisje uit het oud-Griekse, goddelijke rijk Olympus. Je menselijke vriend Icarus is op mysterieuze wijze verdwenen en jij moet in dit tweedimensionale platformspel door de verschroeide en verlaten landen reizen om hem te zoeken en te redden. Gebruik je puzzelvaardigheden en bewegelijkheid om obstakels te overwinnen en benut je snelle reflexen om vijanden te vernietigen. En wie weet zul je je avontuur met succes voltooien...
Gelukkig krijg je tijdens je avontuur hulp van de goden uit de Griekse Oudheid, die je bovendien verschillende krachten lenen tijdens je zoektocht door de woestenij. Je kunt alle actie besturen als eenzame held of het avontuur samen met een vriend bij de hoorns vatten. Eén van jullie bestuurt dan Nyx, terwijl de ander de goddelijke krachten aanwendt met behulp van een tweede Wii-afstandsbediening. Dus waarom zou je de ervaring niet met iemand anders delen? Een goede coördinatie en smetteloos teamwork zijn vereist om heelhuids door deze mythische missie te geraken.
Nyx is je heldin en haar vleugels stellen haar in staat om het brandende landschap te verkennen vanuit de lucht, in tegenstelling tot eenvoudige stervelingen, want die zouden binnen enkele seconden omkomen. Gebruik de A-knop om met Nyx’ vleugels te klappen, en bestuur haar met de richtingsstick van de Nunchuk. Je hebt slechts beperkte vliegtijd tot je beschikking, voordat Nyx' energie opraakt, dus zorg dat je het vliegen goed timet, anders loop je het risico dat je neerstort in het gloeiende zand. Als je in de lucht op de Z-knop drukt, laat je Nyx langzaam dalen, wat kan helpen om gevaar te ontwijken.
Vroeg in het spel ontmoet je Zeus, de Koning der Goden. En al snel zal hij jou je eerste hemelse kracht lenen – Telekinese. Met deze kracht kun je objecten los van Nyx verplaatsen, zoals rotsen, zuilen en vuurballen. Richt simpelweg op het object met de Wii-afstandsbediening en houd de B-knop ingedrukt om het te verplaatsen. Om te beginnen, kun je tegen rotsen duwen en eraan trekken, zuilen omver gooien en vuurballen sturen. Zorg dat je ermee experimenteert – er zijn tal van toepassingen voor deze kracht en enkele daarvan zijn van het grootste belang, als je alle levels wilt voltooien!
De tweede goddelijke kracht die je ontvangt is de "kracht van wind". Deze verbluffende kracht laat je de richting van de wind aanpassen door op de 'mond' van een windstroom te richten en op de B-knop te drukken. Maak hier gebruik van om nieuwe gebieden te bereiken en te verkennen!
NyxQuest: Kindred Spirits biedt een lastige en spannende uitdaging voor één speler. Dus waarom zou je niet twee koppen bij elkaar steken en je samen met een vriend op de uitdagingen van het oude Griekenland storten?
De één bestuurt Nyx met de Nunchuk en de Wii-afstandsbediening, terwijl de ander de rol van de Goden op zich neemt en de goddelijke actie rondom Nyx bestuurt met een tweede Wii-afstandsbediening. Jullie kunnen samen uitvechten wie van jullie het goddelijkst is, maar van één ding kunnen jullie zeker zijn: iedere rol biedt zijn eigen uitdagingen, en coördinatie en teamwork vormen de sleutel tot succes!
De tweede speler kan ieder moment meedoen met de actie. Zijn of haar hulp zal van onschatbare waarde zijn. In één gebied in het spel moet je je bijvoorbeeld een weg banen langs een rij afbrokkelende zuilen. De ene speler gebruikt de goddelijke kracht Telekinese om de zuilen vast te houden, terwijl Nyx - bestuurd door de andere speler - zich snel een weg baant naar de overkant. Maar kijk uit! Als jullie timing niet volledig synchroon is, wordt Nyx verpletterd als een mug en moet je opnieuw beginnen bij het laatste opslagpunt.
De verdwaalde en eenzame Icarus is de jongen die zichzelf leerde om te vliegen met vleugels, gemaakt van veren en was. Na een catastrofale ontploffing van de zon smolten zijn wassen vleugels en stortte hij het onheil tegemoet. Hij wacht op de komst van zijn beste vriendin Nyx, die haar uiterste best doet om hem te vinden.