Tales of Monkey Island
Bereid je voor op een reis vol avontuur, humor, nostalgie en flauwe piratengrappen, want met Tales of Monkey Island krijgt een legendarische serie nieuw leven ingeblazen als WiiWare-titel.
Er komt elke maand een nieuwe aflevering beschikbaar via het Wii-winkelkanaal. Zo is het net of je de hoofdrol speelt in een serie vol van de drama, humor, romantiek en spanning waar eerdere delen al om werden geroemd. In de loop van het verhaal raak je vanzelf verliefd op de charmante en unieke wereld van Monkey Island, vol bijzondere personages als Guybrush, Elaine, LeChuck en de Voodoo Lady – en dan zijn er natuurlijk ook nog een heleboel nieuwe personages.
Zoals gebruikelijk in 'point & click'-spellen, nodigt Monkey Island uit om in de omgeving verwerkte puzzels op te lossen door bepaalde voorwerpen ermee te combineren. Zo moet je steeds weer nieuwe hindernissen overwinnen en daarbij je hersenen stevig aan het werk zetten. Dit alles kun je heel gemakkelijk besturen - je richt simpelweg je Wii-afstandsbediening op beeld om Guybrush te laten gaan waar je wilt! Richt op een voorwerp of locatie en druk op de A-knop om Guybrush ernaartoe te dirigeren. Je kunt hem ook handmatig besturen met behulp van de richtingsknop op de Wii-afstandsbediening of de richtingsstick van de Nunchuk; erg handig als je de omgeving wilt uitpluizen, op zoek naar oplossingen.
Of je nu een groot liefhebber bent van het klassieke Monkey Island of juist voor de eerste keer deze bijzondere wereld wilt betreden, Tales of Monkey Island is de perfecte plaats om een avontuur als nooit tevoren te beleven!