Wat is UNO?
Je kunt desgewenst ook zelf de spelregels veranderen. Maak het spel eenvoudiger of juist ingewikkelder door verschillende regels aan of uit te zetten. Als je bijvoorbeeld de regel "Jump-in" hebt ingeschakeld, kun je zelfs een kaart spelen terwijl je nog niet aan de beurt bent, mits dit exact dezelfde kaart is als boven op de stapel ligt. Een andere grappige regel is “UNO 7-0” – elke keer als een 0 wordt gespeeld moet iedereen zijn hele hand kaarten aan de volgende speler geven, terwijl de speler die een 7 heeft gespeeld zelf mag kiezen met wie hij of zij van kaarten wisselt. Maak je eigen combinaties van verschillende regels voor telkens weer een andere spelervaring!
In de WiiWare-versie kun je kaarten kiezen door simpelweg met de Wii-afstandsbediening op het beeld te richten en op de A-knop te drukken. Als iemand vergeet "UNO" te roepen bij de laatste kaart, kun je hem of haar uitdagen door op de B-knop te drukken!
In de versie voor de Nintendo DSi kun je de stylus gebruiken om de kaarten op het touchscreen te spelen. Tik op de kaarten om ze te bekijken, en tik twee keer op de kaart die je wilt spelen. Als je liever een meer traditionele besturing gebruikt, kun je ook de richtingsknop gebruiken om kaarten te kiezen.
Kies Free/Quick Play om meteen een potje UNO te spelen, tegen de computer of vrienden en familie. Je kunt de standaard regels gebruiken, maar ook je eigen regels kiezen!
De Tournament-stand biedt een wat diepere UNO-ervaring voor een enkele speler. Je staat voor diverse uitdagingen, waarin je specifieke doelen moet halen om beloningen te winnen en een heuse UNO-expert te worden! Speel diverse rondjes met verschillende regels en probeer zoveel mogelijk punten te verdienen!
Je prestaties worden overzichtelijk gemaakt met diverse statistieken, waarin je bijvoorbeeld kunt zien wat je totale score is en hoeveel Reverse-kaarten je hebt gespeeld.